Fujiwara-Rothchild, Ltd. | ||||||||
|
[市場調査報告書]
|
|||||||
目次
2.1 3D映画の動向
2.2 3D民生の3大要素とその概況
3.1 踊り場にある3D民生
3.2 3D民生市場成長の課題 [Market Growth] 3.3 コンテンツ/デリバリの課題 [Contents/Delivery]
3.3.1 コンテンツデリバリ現状
3.4 Technology 課題 [Techonology]3.3.2 スクリーンサイズバリエーションの拡大 3.3.3 3D放送フォーマットにおける課題
3.4.1 3D表示技術に関する課題
3.4.2 3Dパネル技術とその画質の位置づけ 3.4.3 ユーザにとっての3D映像とは何か
4.1 コンテンツ視聴環境の急激な変化 .
4.2 今後の3Dコンテンツのあり方
4.2.1 3Dコンテンツの現状の課題
4.2.2 3Dデバイスの特性と3Dコンテンツ 4.2.3 3Dコンテンツ インターネット配信 4.2.4 3Dコンテンツ投稿サイト
5.1 3DTV の技術動向
5.1.1 メガネ式3DDisplay 技術動向
5.2 3Dディスプレイの市場動向5.1.2 裸眼3Dパネルの技術動向概論 5.3 DSC for Consumer 5.4 Video Camera for Consumer 5.5 Smartphone / Tablet PC 5.6 Mobile Game Console
6.1 成長のための要点
6.2 成長の先に目指すもの
7.1 特許動向
7.2 研究開発動向
8.1 IFA に見る各社の主張
8.1.1 SONY
8.2 IBC2011 概要報告8.1.2 PANASONIC 8.1.3 TOSHIBA 8.1.4 SAMSUNG 8.1.5 LG 8.1.6 Philips
8.2.1 IBC2011 概観
8.3 Hollywood 3Dexperience8.2.2 3D関連展示 8.2.3 SES Astra“The Future of 3DTV” .
8.3.1 MasterImage 3D
8.3.2 James Cameron
Fig 1 3DSymbolic Trend
Fig 2 Number of 3DScreen (global) Fig 3 3DMovie Opening Box Office Weekend in 2011 Fig 4 Digital 3Dscreen Trend Fig 5 3DImportant Elements Fig 6 3DConsumer market on the resting-place . Fig 7 Units Trend of TVs and 3DTVs Fig 8 3DBroadcasting in the world Fig 9 Contents Delivery Trend Fig 10 ITU-R 3DClassification Fig 11 Broadcasting method and Band width Fig 12 3DBroadcasting Standardization by DVB (IBC 2011) Fig 13 3D各種ディスプレイの位置づけ Fig 14 3Dvideo : sense of quality Fig 15 Multi-screen, Mobility, Personalization, Socialization and SNS Fig 16 3DContents examples for 3DMobile Fig 17 Samsung Explore 3D Fig 18 Sony 3DExperience Fig 19 YouTube 3Dgallery Fig 20 Access to the YouTube3Dfrom Smartphone Fig 21 YouTube connection from Bloggie Fig 22 投稿3Dサンデー Fig 23 民生用3DTV 方式 Fig 24 3DTV with passive glasses (FPR) Fig 25 ウシオ電機光配向装置(月刊「 オプトロニクス3月号」 オプトロニクス社2009/2 より) Fig 26 FPR 製法 Fig 27 FPR Supply chain Fig 28 Passive 3DTV 技術課題 Fig 29 Active Retarder (RDZ) Fig 30 Summary of FPR 3DAdvantages Fig 31 Flicker Free Fig 32 High Refresh Rate Fig 33 No Crosstalk Fig 34 High Brightness Fig 35 Simple & Easy Handling Fig 36 LG が提供するファクトシートからの抜粋 Fig 37 Fact Sheet Fig 38 妥協と許容で伸張する裸眼ディスプレイ Fig 39 裸眼ディスプレイの最適視聴ポイント Fig 40 3DLCD resolution Fig 41 Threshold of compromise and Acceptance for Living 3DTV Fig 42 Toshiba Integral 3DTV technologies Fig 43 Integral 3DTV Technology-1 Fig 44 Integral 3DTV Technology-2 Fig 45 NHK MT contents on Integral 3DTV 20GL1 at FPD International 2011 Fig 46 LG D2000N Fig 47 Fructional 15-view glasses free 3DTV Fig 48 Chimei glasses free 3DTV Fig 49 Area Share of whole TVs Fig 50 広東フェア 会場風景 Fig 51 広東フェアにおける3DTV 出展 Fig 52 国美電器におけるLG FPR TV 展示および、広東フェアの展示 Fig 53 Units Trend of TVs and 3DTV( Fig 54 Yearly and Accumulation units trend of 3DTV Fig 55 Column-Interleaved Fig 56 PANASONIC 3DDSC Fig 57 3DDigital Still Camera Fig 58 DSC Units Trend Fig 59 3DVideo Camera Fig 60 Camcoder Units Trend Fig 61 3DSmartphone and 3Dtablet Fig 62 Smartphone Trend Fig 63 Global Tablet Trend Fig 64 Tablet Trend and 3D( Fig 65 Unit Trend of Portable Game Console Fig 66 3DMobile Consumer Products Fig 67 3DViewer and the Contents generation Fig 68 Total Mobile Consumer Products and 3D( Fig 69 出願人国籍別−出願件数推移(日米欧中韓への出願、出願年(優先権主張年):1989年〜2007年) Fig 70 用途別−出願人国籍別−出願件数 Fig 71 用途別-出願件数推移<1〜6 位> Fig 72 用途別−出願件数推移<13〜18 位> Fig 73 表示方式別−出願件数推移(メガネあり方式 ・メガネなし方式) Fig 74 表示方式別−出願件数推移(メガネなし方式) Fig 75 表示方式(詳細分類)別−国内研究機関論文件数推移(メガネなし方式) Fig 76 IBC2011 Showcase Fig 77 IBC2011 Panasonic Fig 78 IBC Showcase (3) Fig 79 8 channels in 3Don SES Astra Fig 80 SES Astra co-operation Table 1 2D/3DConversion Companies Table 2 Mobile products and the panel technologies Table 3 3Dpanels showcase at FPD International 2011 Table 4 3DTV Units Trend Table 5 3DTVs (USA) Table 6 3DProjector (Full-HD in 2011) Table 7 3DMonitor Table 8 日本のDSC メーカの主な機能一覧 Table 9 DSC Units Trend Table 10 3DCamera Table 11 3Dvideo camera spec Table 12 Camcoder Units Trend Table 13 Panel Trend of Smartphone Table 14 3DMobile phone list Table 15 Tablet Units Trend Table 16 Panel Technical Trend of Tablet Table 17 3DChips Table 18 Unit Trend of Portable Game Console (M units) Table 18 3DMobile Units Trends Table 18 3DMobile Units Trends
以上
|
||||||||
Copyright © 2014 Fujiwara-Rothchild, Ltd. All rights reserved. | ||||||||