Fujiwara-Rothchild, Ltd. | ||||||||
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[市場調査報告書]
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目次
2.1 3D 民生市場概況 2009〜2011
2.2 コンテンツ 2.3 デリバリ 2.4 プラットフォーム 2.5 3D 映像の生体への安全性をめぐって
3.1 映画
3.2 放送・配信向けコンテンツ
3.2.1 2010 FIFA World Cup
3.3 Blu-ray ディスク3.2.2 米国 3.2.3 日本 3.2.4 欧州その他 3.2.5 3D 放送時間 3.2.6 3D 動画配信サイト 3.4 3D ゲーム
3.4.1 PlayStation3
3.5 モバイル向けコンテンツ3.4.2 NVIDIA 3D VISION
3.5.1 ニンテンドー3DS
3.6 デバイスによる3D コンテンツの要件3.5.2 スマートフォン向けゲーム
3.6.1 3D 対応デバイスの特性
3.6.2 3D 対応TabletPC について 3.6.3 デバイスによる3D コンテンツの要件 3.6.4 モバイル向け3D コンテンツの要件
4.1 コンテンツデリバリ全体像
4.2 インターネット配信 4.3 放送とインターネットの融合(IPTV) 4.4 世界の主要オペレータと3D 対応 4.5 3D format の現状と将来像
4.5.1 3D フォーマットの現状と課題
4.6 コンテンツデリバリ 欧州事情4.5.2 3D 表示フォーマット 4.5.3 3D 配信フォーマット
4.5.3.1 ITU-R 3D フォーマットロードマップ
4.5.3.2 Frame Compatible Format (Level 2) 4.5.3.3 3D Video codec 動向概要 4.5.3.4 Service Compatible (ITU-R 2nd generation / Level 3 format) 4.5.3.5 3D Frame Compatible 以外のフォーマット 4.5.3.6 2D Compatible 3D format (Service Compatible Format) 4.5.3.7 3DVC (3D video codec) 4.5.3.8 Broadcasting Format : MUSCADE MVD4
4.6.1 放送
4.7 コンテンツデリバリ 米国事情4.6.2 ネット配信 4.6.3 モバイル向け配信 4.6.4 IPTV 向け配信 4.6.5 Open IPTV Forum 4.6.6 HbbTV (2011 may launch), ISO/IEC 4.6.7 パッケージ・メディア
4.7.1 放送
4.8 コンテンツデリバリ 日本事情4.7.2 地上デジタルテレビ
4.7.2.1 Fox Sports
4.7.3 衛星放送
4.7.3.1 DirecTV
4.7.4 CATV4.7.3.2 Echo Star
4.7.4.1 Comcast
4.7.5 ネット配信4.7.4.2 Time Warner Cable
4.7.5.1 ブロードバンドネットワーク
4.7.6 米国におけるネット配信ビジネス
4.7.6.1 YouTube
4.7.7 モバイル向け配信4.7.6.2 Hulu 4.7.6.3 Netflix 4.7.6.4 Qriocity 4.7.6.5 Vudu
4.7.7.1 FLOTV
4.7.8 IPTV 向け配信4.7.7.2 MobiTV
4.7.8.1 FiOSTV とU-Verse
4.7.9 パッケージ・メディア
4.7.8.2 AppleTV とGoogleTV
4.8.1 ネット配信
4.9 コンテンツデリバリ 中国市場
4.8.1.1 日本におけるインターネット環境
4.8.2 3D 放送4.8.1.2 TV 局によるネット配信サービス 4.8.1.3 モバイル向け配信 4.8.1.4 IPTV 向け配信 4.8.1.5 日本のIPTV 動向 4.8.3 パッケージ・メディア
4.9.1 ネット配信
4.9.2 モバイル向け配信 4.9.3 IPTV 向け配信 4.9.4 3D 放送
5.1 3DTV・BD プレーヤ/レコーダ
5.2 3DTV・BD プレーヤ/レコーダ 製品リスト
5.2.1 DENON
5.3 3D PC 製品リスト5.2.2 DX ANTENNA 5.2.3 三菱電機 5.2.4 LG Electronics 5.2.5 Pioneer 5.2.6 Panasonic 5.2.7 Samsung 5.2.8 Sharp 5.2.9 Sony 5.2.10 東芝 5.2.11 Vizio
5.3.1 Acer
5.4 Personal Device 5.3.2 ASUS 5.3.3 Dell 5.3.4 富士通 5.3.5 HP 5.3.6 Lenovo 5.3.7 MouseComputer 5.3.8 MSI 5.3.9 NEC 5.3.10 ONKYO 5.5 Game Console
5.5.1 ニンテンドー3DS
5.6 スマートフォン5.7 Digital Still Camera
5.7.1 富士フイルム
5.8 Digital Photo Frame5.7.2 ソニー 5.7.3 MINOX 5.7.4 DXG 5.7.5 3D Inlife
5.8.1 富士フイルム
5.9 ビデオカメラ5.8.2 エグゼモード 5.8.3 ニューサイト・ジャパン 5.8.4 ニコン
5.9.1 AIPTEK
5.10 PC 用ソフトウェア
5.9.2 エグゼモード 5.9.3 JVC 5.9.4 Panasonic 5.9.5 Sony
6.1 アンケートに見る3D 普及のキーファクター
6.2 裸眼ディスプレイ向けコンテンツの将来像
6.2.1 3D 裸眼ディスプレイTV 向けコンテンツ
6.3 Buy Once, Play Anywhere への流れと課題
6.2.2 小型3D 裸眼ディスプレイ
7.1 3D 映像の安全性をめぐる動き
7.2 視聴者に周知すべきガイドライン 7.3 コンテンツ制作者のためのガイドライン 7.4 製造者のためのガイドライン 7.5 まとめ
Figure 1-1 3D の象徴的な進展
Figure 1-2 Video Contents Delivery Figure 2-1 3D 民生のKey factors Figure 2-2 コンテンツデリバリ、表示フォーマットの段階的進展 Figure 2-3 3D インダストリー 2009-2011 Figure 3-1 Number of 3D Movie release trend Figure 3-2 Number of 3D Screen Trend (Global) Figure 3-3 Broadcasting System which support terrestrial 2D/3D program in Korea .32 Figure 3-4 3D Broadcasting Hours Forecast Figure 3-5 Changing of Application Figure 3-6 デバイス特性 Figure 3-7 TV/PC Optimum viewing distance and view angle Figure 3-8 3D autostereoscopic Displays for Mobile Figure 4-1 3D Contents delivery Figure 4-2 Network traffic (IBC2010) Figure 4-3 Average Measured Connection Speed by Country/Region (Akamai 2010/Q1report) Figure 4-4 IPTV categorization and examples of service Figure 4-5 Trend of IPTV subscribers (Telephony's guide to IPTV march 2008 + FRL) Figure 4-6 IPTV Network Elements Figure 4-7 Classification of IPTV Services (ITU: FG IPTV-DOC-0135) Figure 4-8 Satellite service operator Figure 4-9 Display 技術分類 FDI・2010・01(川上 一郎氏)より Figure 4-10 ITU-R 3D classification Figure 4-11 Side-by-Side and Top-and-Bottom Figure 4-12 A new frame packing format-1 (SISVEL) Figure 4-13 A new frame packing format-2 (SISVEL) Figure 4-14 Major operators ready for 3D rollout Figure 4-15 3D DSV / 3D Camcorder format Figure 4-16 Broadcast 3D video application as an example of Multiple-view video ...72 Figure 4-17 Constrains for 3DVC Figure 4-18 Coverage of 3D Video Coding Figure 4-19 Multiview Video Coding (MVC) Figure 4-20 Temporal/interview prediction structure for MVC Figure 4-21 2D+Delta (TDV) Figure 4-22 H.264/SVC for 3D Figure 4-23 各種3D フォーマット Figure 4-24 V+D Figure 4-25 MVD (ref: Ralf Tanger Fraunhofer HHI) Figure 4-26 3DVC codec Figure 4-27 3DTV システム Figure 4-28 信号フォーマットと表示フォーマット Figure 4-29 Display/Delivery Format Figure 4-30 MUSCADE scalability scheme1 Figure 4-31 MUSCADE scalability scheme2 Figure 4-32 MVD4 Figure 4-33 Distribution/Transport Network Figure 4-34 Overview of DVB (ISO/IEC JTC1 SC25 WG1 Pyung-Soo Kim, Ph. D.).88 Figure 4-35 3D TV shipping in Europe Figure 4-36 Orange service (France) Figure 4-37 IPTV Solution scope Figure 4-38 Open IPTV Forum members Figure 4-39 HbbTV supporters Figure 4-40 LOVEFiLM Figure 4-41 ESPN 3D Website showing 3D program schedule Figure 4-42 Residential Fixed High-speed Connections 2005-2008 Figure 4-43 Hours Online per Internet user (Home Use Only) (Broadband Performance OBI Technical Paper No.4, FCC, August ,2009) Figure 4-44 Distribution of Hours by Type of Activity Figure 4-45 Residential High-speed Connections by Technology as of December 31, 2008 Figure 4-46 4K Resolution Video on YouTube Figure 4-47 Hulu:Website Figure 4-48 Platform of MobiTV (MobiTV’s Website) Figure 4-49 Number of Subscribers of FiOS TV & U-Verse (Thousand subscribers)117 Figure 4-50 Verizon 固定通信営業地域 (Verizon Company Website より) Figure 4-51 AT&T 固定通信網営業地域 (U-verse 以外も含む、AT&T Website より) Figure 4-52 Apple TV Figure 4-53 Sony Internet TV and Remote Control Equipped GoogleTV Figure 4-54 ワンセグ放送規格 Figure 4-55 BeeTV (NTT Docomo) Figure 4-56 マルチメディア放送の概要(株式会社マルチメディア放送ウェブサイトより) Figure 4-57 IPTV 規定の仕様書構成 Figure 4-58 アナグリフ方式による3D DVD Figure 4-59 Side by Side 方式の3D BD Figure 4-60 優酷網(Youku) website Figure 4-61 aigo 社: Portable Digital TV (supporting CMMB) Figure 4-62 BesTV Website Figure 5-1 3D プラットフォーム全体像 Figure 5-2 3D 関連機器商品化動向 Figure 5-3 3D ディスプレイとその特徴 Figure 5-4 3D Personal Contents Device Figure 5-5 3D Personal Device Forecast Figure 5-6 3D Digital Still Camera Figure 5-7 3D Video Camera Figure 6-1 Yahoo! Japan アンケート“今春から相次いで発売される3D テレビ。今年は「3D 元年」になるとも言われていますが、あなたは3D テレビが家庭に普及すると思う?結果 Figure 6-2 Future Contents Business Image by DECE & KeyChest Figure 7-1 人間が立体感を感じるファクター Figure 8-1 Three Elements for Consumer 3D Table 3-1 3D Movie Title released in 1950s & 1980/ 2010 Table 3-2 3D Movies released 2005-2017 Table 3-3 Broadcasters which covered 2010 FIFA World Cup in 3D Table 3-4 3D Program Supplier, Carrier and Contents in US Table 3-5 Providers which ordinarily provide 3D programs, Path and Contents Information in US Table 3-6 Providers which ordinarily provide 3D programs, Channel, Path and Contents Information in Japan Table 3-7 Broadcasters which ordinarily provide 3D program, Channel, Country and Contents Information in Europe Table 3-8 3D Game Software for PlayStation3 Table 3-9 3D Game Software for NVIDIAR 3D Vision? Table 3-10 3D Game Software for “Nintendo 3DS” Table 3-11 3D Game Software for Smartphone with 3D Display Table 4-1 3D format based on the generation Table 4-2 欧州における主なオペレータ/プロバイダ一覧 Table 4-3 3D BD Software in US/EU Table 4-4 Top U.S. Online Video Content Properties* by Videos Viewed May 2010 Total U.S. ? Home/Work/University Locations Source: comScore Video Metrix Table 4-5 VOD Services operated by Broadcasters in Japan Table 4-6 Video Distribution for Mobile Table 4-7 日本の主なIPTV サービス Table 4-8 日本で常時3D 放送を行っている事業者・チャンネル・パス・番組内容 Table 4-9 日本で発売されている3D映像が収録されたBD タイトル(すでに発売されているもの/発売が発表されているもの。データは発表時の資料に基づく) Table 6-1 3DTV 普及に関する回答者の主なコメント Table 6-2 「普及すると思う」「思わない」 共通のコメント(多い順)
以上
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